Influencer marketing to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu digitalowego. Bazuje przede wszystkim na zaufaniu odbiorców do ulubionych blogerów, vlogerów czy celebrytów. Dlaczego warto podjąć współpracę z influencerami i na jakie efekty można liczyć?

Czym jest influencer marketing?

Dużą zaletą influencer marketingu przy promocji marki jest wiarygodność przekazów. Rekomendacja produktu czy usługi przez wpływową osobę jest dla odbiorców dużo bardziej autentyczna od tradycyjnych reklam, szczególnie jeżeli bloger czy vloger jest transparentną i szczerą osobą. Leaderzy opinii docierają do różnych grup docelowych, w inny sposób angażują odbiorców. Wyróżnia się nano-, mikro-, makro- i megainfluencerów w zależności od ich zasięgu i wielkości społeczności, do której kierują przekaz.

Influencerzy są pośrednikiem pomiędzy marką a konsumentami. Działania reklamowe podejmowane są przede wszystkim w sieci (np. poprzez blogi, vlogi i media społecznościowe). Researchem i rekrutacją leaderów opinii zajmuje się agencja influencerów. Zawsze szuka optymalnych, efektywnych rozwiązań w zależności od celu kampanii reklamowej. Agencja content marketingu dba o poprawną realizację działań reklamowych i właściwe przedstawienie produktu, który najlepiej odpowie na potrzeby i oczekiwania sprecyzowanej grupy docelowej.

Agencja influencerów – najważniejsze korzyści dla twojej firmy

Nie trzeba przeznaczać całego budżetu reklamowego na współpracę z najbardziej popularnymi leaderami opinii – często lepsze efekty daje promocja produktów przez wielu mniejszych influencerów. Wybór blogerów czy vlogerów może być trudny, dlatego powstały wyspecjalizowane agencje influencerów czy agencje content marketingu, które przeprowadzają rekrutację twórców, przygotowują strategię, negocjują warunki współpracy i dbają o poprawną realizację umowy. Do współpracy wybierane są jedynie sprawdzone osoby, które posiadają zaangażowaną publiczność i są w stanie zaoferować kreatywne przedstawienie produktu lub usługi.

Konsumenci uodpornili się na agresywny przekaz reklamowy, obecnie potrzebują twórców, którzy będą komunikować się z odbiorcami w neutralny i nienatarczywy sposób. Agencja influencerów oraz agencja content marketingowa dbają również o dystrybucję treści w odpowiednich kanałach komunikacji. Współpraca z influencerami może dać pożądane efekty, jednak należy umiejętnie zaplanować strategię marketingową, by dotrzeć do konsumentów, którzy w największym stopniu byliby zainteresowani zakupem promowanego produktu czy usługi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj